Een van de meest bekende merken is het merk van Tommy Hilfiger.
Dit beroemde merk staat bekend om zijn witte polo’s met klein logootje op de linkerborstzak, maar heeft natuurlijk veel meer kleding in zijn lijn. Waar Tommy Hilfiger eventjes in een dip leek te gaan rond de jaren 2000, heeft hij deze compleet omgekeerd door zijn gebruik van social media influencers en bekende instamodellen. Hij heeft bijvoorbeeld bekend model, en vrouw van Justin Bieber, Hailey Baldwin (nu Hailey Bieber) als gezicht voor zijn lijn ingezet, en daarnaast een vriendin van haar (Gigi Hadid) haar eigen minilijn laten produceren. Gigi x Tommy liep als een trein en zorgde ervoor dat de jeugd weer geïnteresseerd raakte in zijn producten, en niet alleen maar de wat rijkere vaders van de wereld.
Een van de meest opvallende producten uit zijn lijn is de veelgedragen glanzende zilveren jas. Het metallic zilver viel ontzettend op, en waar deze over het algemeen als mogelijk licht ordinair wordt beschouwd, was dit bij Tommy Hilfiger absoluut niet het geval. Deze jas werd deze winter veel gedragen en zal ongetwijfeld terug komen in het straatbeeld.
Wat het merk van Tommy Hilfiger ook ongetwijfeld goed heeft gedaan, is de nieuwe schoenen en tassen collectie van zijn vrouw. Deze is onder haar eigen naam (wel de Hilfiger achternaam) haar eigen kledingmerk begonnen, en heeft al haar beroemde vrienden alvast wat producten toegestuurd. Ook waren Tommy en zijn vrouw vaak te zien in de bekende serie Keeping Up With The Kardashians, daar zij vrienden zijn met Kris Jenner, de beroemde moeder en manager van Kim, Kylie en Kendall Kardashian/Jenner. Dit merk is een goed voorbeeld van met de tijd meegaan en bekende (insta) influencers en modellen gebruiken om de jeugd aan te spreken.
Vroeger bezat ik niks van Tommy Hilfiger maar mijn vader wel. hele kasten vol nette polo’s en blousjes, en ook sokken met het bekendje logo kwamen voor. Het merk is uitermate geschikt voor in de zakenwereld, want de herenlijn is strak, zakelijk en volwassen. Dit merk maakt je look meteen sophisticated. De vrouwenlijn is vooral ingesteld op de jeugdigde, moderne vrouw, met gescheurde kleding (expres) felle kleuren en grote bomberjacks. Ook het bekende streepjesmotief is natuurlijk te vinden in de lijn. Wij zijn er zeker van dat dit merk nog lang met de tijd zal meegaan, en aan influencers die mee willen werken geen te kort! Wij zullen de zilveren jas volgend jaar weer uit de kast halen.
Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.