Wil jij, met je bedrijf, beter worden gevonden in Google? Dan zul je daar actie op moeten ondernemen. Dat gaat, helaas, niet vanzelf. Om te beginnen is het een aanrader om een gespecialiseerd zoekmachine optimalisatie bureau in de arm te nemen. Zij kunnen je stap voor stap begeleiden naar een hogere positie in Google. Ze kunnen je adviseren maar ook daadwerkelijk iets voor je doen. Te beginnen met een zoekwoorden onderzoek. Tijdens een zoekwoorden onderzoek wordt gekeken naar welke termen vaak gezocht wordt. Deze informatie kan jou helpen om jouw bedrijf hoger te krijgen in Google.

Een zoekwoorden onderzoek is specialistisch werk

Al kun je zelf ook logisch nadenken over waar mensen op zoeken. Wat zou jij intikken in de zoekbalk als je op zoek zou zijn naar jouw bedrijf maar de bedrijfsnaam niet weet? Verhuur je barkrukken en statafels in de regio Amsterdam? Dan zoeken mensen vast op "statafel verhuren Amsterdam" of "verhuur barkrukken Amstelveen". Maar kom jij dan bovenaan uit? Dat ligt er maar net aan hoe relevant Google deze zoekwoorden vindt voor jouw website. Je kunt dit wel een beetje sturen. Bijvoorbeeld door aan de hand van een zoekwoorden onderzoek artikelen op jouw site te plaatsen die deze zoekwoorden letterlijk bevatten. Op die manier zorg je ervoor dat je organisch een flink eind naar boven komt in Google.

Aan de tweede pagina heb je niks

Mensen kijken nu eenmaal niet veel verder dan hun neus lang is. Ze willen niet eindeloos door de verschillende opties scrollen om uiteindelijk bij jou uit te komen. Het interesseert ze namelijk niet wie er aan het werk gaat om de nieuwe aanbouw te plaatsen, áls er maar iemand die nieuwe aanbouw komt plaatsen. Je zult je uiterste best moeten doen om op de eerste zoekpagina terecht te komen. Liefst ook nog op de bovenste helft. Help de mensen om jou te vinden.

Een goed advies is goud waard!

Kijk, het is natuurlijk duidelijk dat je, als je je bedrijfsnaam intikt in de zoekmachine, je bij jouw bedrijf uitkomt. Daar hoef je geen zoekwoorden onderzoek naar te (laten) doen. Maar mensen die wel van jouw producten en diensten gebruik willen maken, maar geen idee hebben dat jij überhaupt bestaat, hebben wat meer hulp nodig. En daar zorg je voor door op zoveel mogelijk relevante zoekwoorden hoog te ranken in Google. Ben je kapper en ben je gespecialiseerd in krullen én is je bedrijf gevestigd in Den Helder? Dan zullen mensen zoeken op "krullenkapper Den Helder". Zorg dus dat je dáár te vinden bent. Die bedrijfsnaam volgt dan vanzelf.