Wil jij dat jouw website meer verkeer omzet in leads, sales en klanten? Welnu, in dit artikel zullen we jou 3 tips geven om jou te helpen de conversieratio van jouw website te verhogen.

Waarom is conversiepercentage zo belangrijk? Nou ja, iedereen kan een website bouwen, toch? Maar niet iedereen heeft een website die daadwerkelijk het hoogste aantal verkopen produceert en waarbij er steeds weer nieuwe klanten bij komen of terugkomen. Jouw website is jouw beste verkoper. Het werkt 24/7, het meldt zich nooit ziek, het werkt de hele vakantie door, het heeft elke keer je perfecte verkooppraatje. Hoofdzaak is dus om ervoor te zorgen dat jouw website al het verkeer tegen het hoogste tarief converteert, en er zijn een aantal tips om jou te helpen dat te doen en ik ga ze nu meteen voor jou uiteenzetten.

Tip #1: Houd je aan de twee en halve seconde regel

Onderzoek toont aan dat wanneer mensen doorklikken naar een website, ze jou ongeveer twee en een halve seconde de tijd geven voordat ze op de knop ‘Terug’ klikken als ze niet vinden waarnaar ze op zoek zijn. Het is dus belangrijk dat je binnen twee en een halve seconde heel duidelijk maakt wie je bent, hoe je contact met je moet opnemen, wat je doet en hoe je naar de volgende stap moet gaan. Kortom: het moet die test doorstaan. Dus, probeer dit uit, neem snel een kijkje op jouw website, laat jouw collega’s snel een kijkje nemen op jouw website, misschien de leden van jouw familie, en kijk of zij dat antwoord zo snel kunnen bedenken. Als ze dat kunnen, dan heb je net dat vakje aangevinkt.

Tip #2: Zou je jou kiezen?

Probeer dit: ga naar Google, zoek naar jouw concurrenten, klik snel op hun website, klik door vijf, zes, zeven, misschien tien of meer van jouw concurrentenwebsites en bekijk ze. En kijk dan naar jezelf en wees eerlijk tegen jezelf: zie je er het beste uit? Zou je jou kiezen? Omdat jouw klanten datzelfde proces doorlopen wanneer ze onderzoeken met wie ze zaken moeten doen en ze het echt tot de top twee of drie gaan slechten en dat komt neer op ontwerp. Dus als je niet in die mix zit, mis je conversies en dat is een gebied waar je slagen in kunt maken.

Tip #3: Less is more

Houd jouw ontwerp soepel en eenvoudig. Geef niemand een titelgolf met inhoud zodra deze op je pagina terechtkomt, want hierdoor gaan ze snel op de knop ‘Terug’ klikken. Wat je wilt doen is samenvatten in je wow-lijnen, slechts één snelle zin, wat jou anders maakt; eigenlijk wat je doet en waarom iemand echt met je in zee zou moeten gaan. Houd het strak, word niet te veelomvattend. Hoe meer woorden je gebruikt, hoe meer mensen jouw site verlaten en jouw conversieratio vernietigen.

Hopelijk helpt dit artikel jou met het verhogen van jouw algehele conversieratio. Een laatste tip, die direct voor meer conversie leidt en gemakkelijk te implementeren is: maak gebruik van een live chat service. Hiermee worden jouw bezoekers gelijk geholpen. Het leveren van een betere service leidt tot een hogere klanttevredenheid, wat op zijn beurt weer zorgt voor meer conversie.