De concurrentie is moordend. Met de opkomst van het internet en de online webshops moet je als fysieke winkel er veel aan doen om op te vallen voor de consument. Je wilt de mensen natuurlijk naar jouw winkel lokken, maar hoe doe je dit? Je kunt er natuurlijk voor kiezen om online te adverteren, maar je kunt ook nog heel goed fysiek adverteren. Denk hierbij aan advertenties in bladen, maar ook aan winkelreclame. Lok mensen de tent in door goede bedrijfsvlaggen!
Opvallen is belangrijk
In Nederland geldt: doe maar normaal, dat is al gek genoeg. Maar bij reclame voor bedrijven werkt dit toch net even anders. Je zult moeten opvallen. Vlaggen laten bedrukken voor je winkelpand is een erg goed idee, maar hier moet wel goed over nagedacht worden. Welke kleuren ga je gebruiken? Welk ontwerp? Als een potentiële klant voorbij rijdt, wil je natuurlijk zijn aandacht trekken. Maar hoe doe je dit? Door het kiezen van de juiste kleuren. Pas contrasterende en opvallende kleuren toe. Let er wel op dat deze bij jouw huisstijl passen. Zorg ervoor dat die potentiële klant wel moet kijken naar jouw vlag.
Kwaliteit is key
Je potentiële klanten zien de vlaggen slechts een paar seconden, daarom is het belangrijk dat de vlaggen niet te onduidelijk zijn om te lezen. Het logo van je bedrijf moet er groot en duidelijk op staan. Vermijd te veel tekst. Vlaggen wapperen namelijk in de wind en je tekst zal daarom niet goed leesbaar zijn. Alleen een logo met opvallende kleuren voldoet al. Wil je toch tekst op de vlag laten bedrukken? Zorg dan voor een korte tekst die duidelijk te lezen is. Denk bijvoorbeeld aan een kort en krachtige slogan.
De eerste indruk is bepalend
Investeren in een professionele vlag is erg verstandig. Het is namelijk je visitekaartje en je wilt je boodschap natuurlijk goed laten overkomen. Als je het imago van je bedrijf hoog wilt houden, moeten ook de vlaggen die buiten in de wind wapperen er goed uitzien. De eerste indruk is namelijk bepalender dan je denkt. Als de bedrijfsvlaggen er goed uitzien, denken de klanten meteen aan professionaliteit. En dat is wat ze zoeken binnen een bedrijf, professionaliteit.
Reacties kunnen niet achtergelaten worden op dit moment.